Thursday, May 19, 2016

Perth Travelog : Day 1 Part 1

Introduction skit.. trip ke Perth ni adalah trip ke 3 aku dgn hubby pergi without kids.. tapi kali ni bukan bedua, tapi ber6, aku dengan hubby, adik aku dengan hubby dan kawan opis aku dengan hubby dia.

Dalam flight
Flight kami pada pukul 12.05 am. Journey mengambil masa 5 jam 40 minit. Flight menu diserve lebih kurang 1 jam selepas departure.  Flight was smooth, just a few time ada turbulence. Pilot siap buat lawak suruh  sentiasa pakai tali pinggang keledar since ada few flight yang customer injured a few days ago   ( emirates dan Hong Kong airline).. hahahha pysko…silalah bawa selimut dan penutup mata if nak tidur dengan selesa.. sebab agak cerah and sejuk....

Kami sampai di Perth 10 minutes earlier from schedule, so lebih kurang 5.30 am. Ding dong ding dong.. dalam pukul 6 baru sampai imigration. Since dok baca dalam blog kata depa ni check detail.. so kami agak cuak la… dalam borang declare tu kami tick. Makanan bawa, ubat bawa…etc. Alhamdullilah.. Immigration interview lebih kurang… kami dibenarkan keluar..  beg tak dibuka pun….syukur..syukur. Keluar je dari Imigration, kami terus rush untuk solat subuh. Di airport Perth ada surau. They called “silence room”Tempat wuduk ada di dalam so senang.. cuma lelaki dengan perempuan bercampur

Baru sampai Perth

Lepas solat adik aku nak mandi.. kat airport ni ada shower room, so boleh mandi dengan selesa. Lepas setel semua, kami keluar mencari kereta di kawasan parking. Kami booking Toyata Tarago @ Estima . Suhu di Perth dalam 4 ®C. Sejuk ooo… selepas ambil kereta, kami pun mulakan journey kami ke  Lancelin untuk bermain sand boarding.  Journey dia lebih kurang  2 jam @ 131 km. Breakfast adalah roti ikan bilis gardenia yang d bawa dari Malaysia bersama dengan kopi yang dibeli di airport.

Dah siap tukar baju... jommm